söndag 13 juni 2010

Ett Sverige som jag inte visste fanns


För några månader sedan kom jag fram till att jag vill expandera min verksamhet och förvärva en fastighet. Sedan dess har jag letat på olika mäklarsajter och sett vartenda objekt i hela Sverige, men så idag kom jag in på bloggen rostsverige.blogs.se och fick en riktig chock!

Jag fick se ett Sverige som jag aldrig kunde ha gissat fanns! På TV visas ju bara liknande bilder från USA och det får mig att ställa frågan var i helvete går all skatt som jag tvingas betala?! Här sliter jag och tvingas betala över 80% av mina intäkter i skatt emedan min kusin borta i Amerika lever mycket mer flott på sin verksamhet. Hela mitt arbetande liv har jag tröstat mig med att jag i alla fall bygger upp ett land och nu visar det sig att våra outbildade och odugliga politiker inte ens kan ta det de suger ut från mig och fördela där det behövs. Jag är fullständigt förkrossad.

Inga kommentarer: